|zpátky|

|vzkazy|
 ARCHIV NOVINEK
 :: ARCHIV NOVINEK
 2.6. - Mount Logan byl přelezen 25.5.05 v 11:40 Pacific time (u vás bylo 20:40) po šesti a půl dnech usilovného lezení, prevážně v ledu a sněhu, čímž padl rekord v rychlosti přelezu East Ridge. Těsně poté následovala bouře, která nás uvěznila na platě (5700 m.n.m.). Přechodem přes plato jsme se dostali na Kings Trench na západní straně hory, čímž se povedl přechod údajně jednoho z největších horských masivů světa za 11 dní. Tím se Češi stali držiteli obou rekordů. (Plus jako třetí Jirkův (19) věkový rekord v přelezení East Ridge i traversu). V Basecampu jsme si užili nemalé slávy, péče a vykrmování a včera přeletěli ke Klaunovi (Kluane Lake). Dneska jsme se převezli do Whitehorse a jdeme se vykrmovat dál! Další zprávy dodáme až po lososovi.

17.5. - Přistání ve Whitehorse proběhlo v pořádku za téměř nočního slunce. U řeky Yukon nás vítali mamuti (v nadživotní velikosti). Kraje řeky jsou ještě zamrzlé, ale jinak je temperatura příjemná (kolem 10 °C). Před námi jsou zasněžené vršky a jasná obloha. Momentálně v teplíčku popíjíme ranní čaj. "Jdeme nakupovat, nejen pouze očumovat, zabalí nám prodavači... abychom měli náladu veselou."

16.5. - Včera jsme dorazili v pohodě do Vancouveru. Cestou nádherné výhledy na arktické ostrovy, na Grónsko... Užili jsme si pohledy na chlad, který nás v příštích týdnech čeká. Zatím si užíváme relativního tepla v deštivém Vancouveru. Pobýváme u p.Profesora Knoblocha, jenž je nám vzorným hostitelem. Užili jsme si příjemný večer plný jadrných vtipů. Dnes večer přelétáme do Whitehorse do teritoria Yukon, odkud se přesuneme přímo pod kopec a na kopec.

15.5. - Kolem 7. hodiny ranní jsme konečně vyjeli z Českých Budějovic na letiště do Prahy. Expedice začala!

:: AKLIMATIZACE

5.5. - Sjezd prachovým sněhem 500m po Grenzgletscher, poté stoupání na Monterosa-Signalkuppe (4.554 m), kde končíme a nocujeme...>

4.5. - Po problitém bivaku již bez větších problémů dosažen vrchol Liskammu (4.527 m).

3.5. - Aklimatizace na hovno, jsme ve 4.150 metrech, došla nám slivovice a nikomu se nechce dolů pro další. Ale Záva stále zní. Kolem hřímá sněhová bouře... (podle sms >>)

30.4. - Zahájili jsme aklimatizaci na italsko-švýcarských hranicích v oblasti Monte Rosa. Vracíme se 8. 5. Pak budeme týden odpočívat a vyrazíme.